Vi

Hej, Nu är äntligen bloggen uppe på allvar. Jag, Erik, har även satt mig in i bloggdesign och fått mig en riktig html-kod-lektion. Jag är riktigt nöjd, faktiskt, även om ni extrembloggare sitter och skrattar åt min design.

Efter att vi såg att MUF Norra älvsborg bara erbjuder EN (!) blogg i fliken "bloggar" på hemsidan tänkte vi att det var dags.
Vi startade en blogg som skulle handla om politik. ingenting annat.
No offence, Tova.

Efter några få klagomål över att vi inte har presenterat oss (något som vissa tycker att man skall göra först), bestämde vi oss för att göra detta med en lite twist. Här nedan följer beskrivningar av mig och Christoffer. Jag skriver om honom och tvärtom. Det kan bli både kul och riktigt elakt.


Christoffer Sandberg


Namn: Christoffer Sandberg

Född: 1992

Bor: Floda, hehe

Post: Ordförande MUF Lerum

Fritidsintressen: Kamma sig och spela WoW

Christoffer är en väldigt speciell person. Han är mig väldigt olik. Både politiskt och personlighetsmässigt. Våra olika frisyrer speglar det ganska bra. Christoffer har blont, skottsäkert bakåtslickat hår medans jag har brunt krulligt hår som bara.. växer?

Hade det inte varit för MUF hade jag nog skrattat lite inombords varje gång jag mött honom i korridoren. True story.

Någonting som är viktigt för Christoffer är "Shotgun". Är man ute efter att tävla med honom är det precis den tävlingen man skall satsa på. Vill man lyckas extra mycket med att irritera honom kan man låta honom få Shotgun och göra upp med föraren så att han säger "Reload" och DÅ skriker man shotgun. Det är roligt. och elakt.

Några saker som Christoffer stör sig på är folk som hör av sig för mycket. Ringer man Christoffer bara för att fråga hur han mår blir han galen, vilket är fruktansvärt kul. Om man inte presenterar syftet med samtalet inom 2 sekunder efter han har svarat får man höra kommentaren "Vad vill du?". Följdfrågor som "Vad har det med mig att göra?", "Vad spelar det för roll?" och "Varför säger du det till mig?" är också väldigt frekvent använda.

Ett citat som passar Christoffer bra är "Mycket snack men liten verkstad."

// Erik


Erik Stenberg

Namn: Erik Stenberg

Född: 1993

Bor: Lerum

Post: Vice Ordförande för MUF Lerum

Fritidsintressen: Vad än sossar gör på fritiden, vad vet jag.

Erik är en tämligen intressant person. Detta för att vi som sagt är väldigt olika, både som personer och ideologiskt. Eriks personlighet och utséende hänger ihop lite, då han ser ut som Kramer ifrån Seinfeld och därav beter sig ungefär likadant.

Erik har ett litet skal som han sätter på sig när han skall ut bland "vanligt folk", som Erik så fint kallar det. Hans skal är "låg/medelklass-indie". Erik är den typen av låg/medelklass-indie som har nästan enbart Paul Smith-skjortor för 1500 kronor styck, åker till Österrike på vintrarna för att åka skidor med överklassen och har varit med i en artikel om märkeskläder för barn i tidningen. Erik bor även i en av Lerums lite finare områden; Aspenäs. Där kan man se Erik glida runt och leka låg/medelklass-indie.

Om det inte vore så att jag visste om allt detta som står ovan, så hade inte jag skrattat åt Erik om jag mötte honom i skolkorridoren. Snarare tvärtom; på grund av att han ser allmänt ohyfsad ut, om än i väldigt dyra kläder, så skulle jag ta honom runt axeln, ge honom en slant och fråga honom vilket gatuhörn han sover vid i natt.

// cs

Kommentarer
Postat av: Fröken Sundström

okej, då hoppas jag att ni blir värdiga "konkurrenter" och önskar er lycka till med att slå mina besökarsiffror på 1 besökare/dag (som är jag själv) ;)

2010-12-11 @ 00:35:50
URL: http://grodprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0